tisdag 18 september 2007

Den som söker den finner

Jag tycker om att tända ljus, gärna många i samma rum (när jag ska tända alla ljus hemma blir det ett 20-tal, värmeljus, blockljus och långa fina ljus). Något som jag speciellt gillar är stora lyktor, eftersom de sprider ett så mysigt sken. Men nu är det så att jag inte har en sådan lykta, däremot har jag länge sökt med både ljus och lykta efter... en lykta.
Men, den som söker han finner, heter det ju.
Jag skulle till Rusta och köpa färg i förra veckan (gissa en gång vilken färg), för den är ju så billig där. Jag passade på att titta runt lite medan jag ändå var där, och kan ni tänka att det dröjde inte länge förrän jag fick syn på "min" lykta. Créme färgad och STOR. Jag gick fram med skälvande steg (den är nog så dyr att jag inte har råd tänkte jag), men vad snopen jag blev när det inte fanns någon prislapp. Jag lämnade lyktan där den var och tog en runda runt i affären, men gick tillbaka och tog lyktan iallafall (det var ju bara en kvar). Gissa om hjärtat tog ett skutt när expediten sa: 49 kronor, på min fråga om vad den kostade. Nu förgyller den mitt hem (ögongodis) och jag ler lite extra vid tanken på hur jag fick tag på "min" lykta, och kommer inte att glömma Rusta i första taget (man kan ju fynda där ju). Hoppas ni får en bra dag allihop, jag ska ta mig en cykeltur ut i det vackra vädret. Bäst att passa på innan vintern =)

Nu ska jag sluta skriva och visa lyktan istället, fylld med fynd från Thailand

KRAM JUNHE

11 kommentarer:

Stina sa...

Jaha ja, så snabbt gick det ja.
Du är en riktig fialotta du.
Puss och kram min goa gam. Stina

Nina sa...

jättehärlig lykta - förstår verligen att du är nöjd. och 40:- är ju BILLIGt dessutom-. Ett paket tvättmedel ju.

Iallafall ha en riktig skön kväll med massa tända ljus och mys

Hem och Lycka sa...

Vilken underbar lykta och kanonbra pris!

Lilla Blanka sa...

Gillar också lyktor och har ett gäng här hemma :) Din ser jättefin ut, fin färg!
Kram

junhe sa...

hemma på landet...

tack detsamma =)

junhe sa...

stygga lilla loppan...

delad glädje är dubbel glädje, och jag myser för fullt =)

junhe sa...

mia...

tänk att jag nästan gick misste om grannlåten (jag lämnade ju den där... och kom sedan tillbaka och tog den med till kassan)...vilken tur att ingen annan hade tagit den!

junhe sa...

lilla blanka...

hej, alltid lika ql när "nya" tittar in... kommer att njuta av lyktan länge (funderar redan på att skaffa en till, fast mindre)

Eva Agnes sa...

Nu kan jag tyvärr inte läsa vad du skrivit ovanför bilden på lyktan. Förmodligen är det något fel på min dator i kväll. Lyktan är i alla fall urtjusig.
Tack för gullig kommentar hos mig.
Kramar Eva Agnes

Stina sa...

Mangla på där ute i boden du...Puss

junhe sa...

hemma på landet...

du är allt bra sugen att komma & titta =)