tisdag 25 september 2007

Sociala varelser


Min man säger allt som oftast att jag är en "social liten varelse". Då tänker jag; vem är inte det! Jag tror att vi alla är sociala varelser, men olika mycket. Det är jättekul att umgås med vänner, men ibland är det skönt att bara få vara för sig själv och att få göra något, åka någonstanns helt SJÄLV. Idag gjorde jag en av mina "solo- färder". Jag besökte en mysig butik vid namn FURUTORP. Butiken var fylld med lantlig charm, härliga doftljus, snygga smycken och mycket mer (eftersom jag åkte innan löningen, så lämnade jag butiken med endast en tvål, men det kommer att bli fler besök i den butiken vill jag lova). Jag passade också på att äta lunch på otroligt charmiga SÖDERGÅRDS CAFÉ. Det fanns gott om the där, så naturligtvis fick en påse (Cheescake - ja, det hette så) följa med mig hem. På hemvägen passerade jag Insjön och slank in på en annan liten gullig butik (har tyvärr glömt namnet). Där hittade jag ett tvålfat som jag letat länge efter (när jag såg det visste jag att det var just det fatet jag ville ha). Väl hemma gjorde jag iordning en kryddig biffgryta med vitlök, curry, paprika och rött vin (i grytan alltså). Skar upp en sallad och min man kom hem precis när jag satte potatis kastrullen på bordet. Jag kunde inte annat än känna mig nöjd med dagen. En hel dag för mig själv och ändå ha tid att njuta en god måltid tillsammans med min goa´"gube".


Vi har förövrigt fått tillökning i familjen...

...en kanin fröken har flyttat in!

Tack till lisa(vitapelargonerochzink) =)

Kram & godnatt/ junhe

1 kommentar: