torsdag 13 september 2007

Vackra små ting


Vem är inte intresserad av "vackra små ting"?

Jag dristar mig till att säga; ingen!


Lykta, trådkorg, ljusstake och "kruka" i zink


Jag tror att vi alla (mer eller mindre) är intresserade av att ha det lite mysigt omkring oss. Vi uppskattar det där lilla extra... ja, de där "vackra små tingen" som förgyller fönstret, rummet eller hemmet. Då måste jag tipsa om en butik jag besökt nyligen, den är belägen i Svärdsjö och heter just; Vackra Små Ting.

Plåtkanna


Där fanns mycket smått och gott vill jag lova,(inriktad på den lantliga stilen, shabby chic, zink, plåtskyltar, keramik, ljus m.m) till bra priser. Själv köpte jag denna gång en trådkorg som jag satte ett rött ljus i. Förgyller fönstret i köket och passar nu när hösten är här.


(Påsen kommer från en loppiskompis, trådhjärtat kommer från "en doft av danmark")

Detta blir ett långt inlägg... för jag har fått en utmaning från "ellenors krypin"... att lista 8 av mina egenheter eller ovanor (typiskt att man bara skulle skriva 8, nu blir det rejält svårt). Hur som helst, nu kommer de'

1. Extremt målmedveten (de som inte känner mig bättre skulle nog säga att jag är envis)

2. Jag förekommer ofta andra, tyvärr

3. Jag vet för det mesta vad jag vill och är inte rädd för att vädra mina åsikter (det passar inte alla)

4. Impulsiv (inte alltid så bra kanske...)

5. Jag stressar på tok för mycket =(

6. Jag måste ALLTID läsa något innan jag somnar, för att kunna varva ner

7. Jag har ett gott hjärta (min mans kommentar pga att jag alltid ser det goda hos alla, t.o.m de som inte förtjänar det)

8. Tror inte att jag kan leva utan SALT LAKRITS

Ja, det var det! Skickar utmaningen vidare till mina vänner mirjam, nina och "ior"



13 kommentarer:

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej! förlåt att jag inte hört av mig...men jag mailar dig. Har en fråga ang. ett tyg jag hittade som kanske du skulle tycka om till din kanins byxa? mailar en bild. kram Ps vilken mysig blogg du har! skylten är helt underbar...köpt eller egentillverkad?

junhe sa...

lisa (vitapelargonerochzink)...

skylten är egentillverkad, hon som äger butiken är jätteduktig på inredning... ska kolla mejlen nu. Dina kaniner är beroendeframkallande (skulle nog köpt fler om vi inte sparar pengar till en resa till thailand i januari). ha det bra. kram junhe

Anonym sa...

Egenheter/ovanor haha...ojoj detta blir intressant, för mig iaf=).
1. *vågigt* humör hehe, fint för humörsvängningar i stora lass.
2. Otroligt snäll
3. Sträng, när jag blivit *utnyttjad* för länge av *vänner*.
4. Impulsiv, till skillnad från maken.
5. Snarkar, när jag är *förkyld*, pratar i sömnen när jag är utmattad.
6. ÄLSKAR att *slösa* pengar=), speciellt när jag är deppig/ledsen. Bästa medicinen.
7. Högljudd, pratar högt pga *nedsatt* hörsel. Spänning i nacke/axlar har bidragit till konstan lock för öronen. Kan ej slappna av.
8. *Rädd* för mänskliga kontakter, Socialt missanpassad haha, arbetar mycket hårt på att VÅGA-prata i telefon, konversera med vänner på riktigt som man ej träffar så ofta, samt annan social kontakt.

Kram hajj//(Modesty)MirjamKruse

junhe sa...

dantekruse...

tack gumman för att du svarade =) mycket av dina egenheter känner jag igen hos mig själv, som tex; vem tycker inte om att spendera pengar, humöret svänger även här och när jag blir ivrig och vill berätta ngn blir det ofta ngr decibel högre *fniss*. godnatt gumman. kram junhe

junhe sa...

nina...

tack för att du listat dina 8 egenheter/ ovanor, misströsta inte vännen, jag är oxå noga med att köttet är genomstekt och jag tycker oxå Jonny depp ÄR snygg =)

NICOLINAS BONING sa...

Vilket tips på en mysig butik man fick här då;-)
Alla tips suger man ju tacksamt i sig...till älsklingens förtret ibland...
Ha en bra helg/Birgitta

Stina sa...

Jaaaa...det är är DU det!!! Puss

Min Skattkammare sa...

Hej!
Förlåt att ajg slarvat att svara dig........!
Du undrar om jag vill skicka dig hjärtan från butiken. Vad gullig du är! Jag håller på att ta mig igenom en hög med beställningar, allt tar sån tid, tyvärr. Men jag har tänkt lite, att efter jul när allt blir lugnt ett tag, då kan jag skicka om det är nån som vill det. Nu är jag en riktig "Åketråk" det hör jag, men jag måste slutföra det jag lovat först.
Hoppas du kan vänta lite, då blir jag jätteglad!
Kram till Dig!
Kicki

junhe sa...

nicolinas boning...

tack dtsamma. vad lika karlar är... min är precis som din, jag brukar säga att det får kosta att trivas =) tack för kommentaren, ska titta in på din blogg en stund.

junhe sa...

min skattkammare...

jag kan vänta till december =)

junhe sa...

hemma på landet...

du är go' du min vän... och förtjänar verkligen ett friskare hjärta. tillsvidare får du dras med det du har och leva på ditt glada & tokiga humör =)

Hulda sa...

Hei Junhe!

Takk for koselig kommentar på bloggen min, den ble jeg glad for å få! Her var det også koselig, flotte gamle ting du har. :)

junhe sa...

hulda...

tack =)