måndag 17 september 2007

Tänkvärt

Ibland känns livet bara för tungt, svart och drygt, orsakerna kan naturligtvis variera och vi känner ju olika allihop. Ibland kan tänkvärda ord få oss att verkligen tänka till och fundera. För ett år sedan drabbades jag av en prövning som var minst sagt lätt, men bland alla goda råd & vänners omsorg glömmer jag inte denna tanke "En stark övertygelse om att inget kan bli bättre hindrar en förändring, eftersom den tar bort motivationen till att göra något kontruktivt". Jag orkade inte göra någon förändring, men när jag väl började göra saker som jag tyckte var roliga och inte innebar några krav orkade jag en dag till... och en dag till. Tänk vilken kraft viljan har. Nu känner vi naturligtvis olika allihop, men detta har bland annat hjälpt mig att gå vidare och jag känner att jag är stärkt inför kommande "prövningar". Oj... detta var verkligen djupt... ja ibland känner man för att prata av sig. Nu till något annat;

Min lillasyster är i 37:e veckan och beräknas få en "heffaklump" i oktober. Denna lilla brud slutar aldrig att imponera mig. Inte nog med att hon och den övriga familjen har flyttat in i ett hus de håller på att renovera (det blir så fint), hon ställer sig och bakar när klockan är tio på kvällen. När hon ringde mig idag, vad tror ni då att hon höll på med... jo då, hon bakade kanelbullar sa hon. Undrar just om telningen kommer att gilla bullar... eller så kanske det är en "bulle" som ploppar ut =) Hur som helst blev ju jag också sugen på något sött, gott och nybakt. Om det är något jag inte kan så är det att baka kanelbullar (det överlåter jag till min man som är betydligt duktigare på det). Men jag hittade ett recept på en kardemumma kaka som verkade smarrig. Det fick bli det, så nu sitter jag och väntar ivrigt (10 minuter kvar), medan jag känner den ljuvliga doften av nybakt. Det är speciellt det! Ska avnjuta härligheten med en kopp varm cappuccino (allt mjölkfritt naturligtvis). Ha en fortsatt bra dag på er! KRAM






4 kommentarer:

Stina sa...

Jadu...jag lever länge på den dagens berättelse á la Junne. Puss

junhe sa...

hemma på landet...

alltid lika roligt att kunna stå till tjänst =)

Stina sa...

Det är ju för att du är ett litet blindstyre, my Darling.Kramis

junhe sa...

hemma på landet...

då är vi 2