söndag 19 augusti 2007

En hektisk helg

Ja, för oss är helgen en tid för avkoppling, att göra något tillsammans eller att göra det man inte hunnit med under veckan (och som förhoppningsvis är lite roligare än jobbet). Men denna helgen har verkligen varit något i hästväg.


På fredag efter jobbet var jag in till stan och rusade runt som en vild höna (5 affärer) för att få med mig det jag skulle ha på kortast möjliga tid (mina föräldrar skulle komma på besök om 3 timmar). När man inte träffas så ofta vill man ju göra något speciellt (3 rätters meny och en tidskrävande dukning). Typiskt att man ska krångla till allt jämt!!!




På lördagen passade vi på att besöka en väninna som alltid gör mig så glad och då kunde vi absolut inte utesluta hennes loppis (fick med mig mycket fint därifrån :D). På kvällen hade vi huset fullt med surströmmings älskare.




Som om inte detta var nog passade vi på att bjuda ut lite fler vänner till den härliga lantluften och en indisk kycklingsoppa, på söndagen. (tack och lov var den enkel att göra). Vi har haft en helmysig helg med mycket vänner och god mat... men jag är helt slut... Är det tillåtet att ansöka om en extra helg, för att bara vila upp sig på?




Som omväxling ska jag måla lite. Anders gamla ihopfällbara pall blir nästa objekt



... förslag om var jag ska ha den och vad som ska stå på uppskattas (min hjärna är upphettad och det enda jag vet är att den ska bli vit). Tacksam för svar.

Hoppas ni haft en bra helg allihop !!!

8 kommentarer:

Stina sa...

En liten vit kruka med en murgröna i. Eller ingenting. Puss

n o r d i n g å r d e n sa...

Härlig Pall, blir jättesnygg i vitt och sen kan du flytta runt den en gång i veckan : ) Till kök, hall och toa!! Oj, vilken hektisk helg, om än trevlig! Ngn helg måste man unna sig bara folkfritt och vila med... kanske nästa? Mari.

Skatan sa...

Hej! Tack för besöket...hoppas middagen blev lykcad : ) Skall bli spännande att få se din pall. Den är urcharmig! Måla på ;-)

junhe sa...

skrotmaja...

Allt var perfekt: vegetariska vårrullar, klyftpotatis, fläskfile' med portvinssås och en cheescake som avslutning :D
Snart färdig med pallen

Stina sa...

Ska vi inte dit på onsdag då? Tokberta...Puss

junhe sa...

hemma på landet...

klart vi kan åka dit på onsdag... jag åker gärna dit...IGEN !!!

Stina sa...

11?

Stina sa...

Vill du ta din bil, eller? Det går bra med min med annars. Puss