torsdag 9 augusti 2007

Bärplockning

Visst är det underbart med vänner!!!


Igår gjorde jag en paus i mitt målande för att besöka en väninna. Där hade jag möjlighet att få plocka svarta vinbär, eftersom hon hade så mycket. En hel buske rev jag av & rensade på drygt en timme. Nu ska jag väl äntligen göra den där svart vinbärs glassen som "guldkant i livet" tipsade om :)

Arbete kräver alltid en fika paus. Jag hade inget kaffe med mig, så när kaffesuget satte in, begav jag och kanelgömman oss till väninna nr 2. Där blev vi hjärtligt mottagna och myste som bäst i flera timmar :)

Som sagt, vänner är det underbaraste som finns :D

Nu ska jag snart åka och jobba. Ha en bra dag allihop. KRAM

8 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Å vad gott det låter!

ellenors hörna sa...

då tycker jag att du ska göra svartvinbärs saft på bladen också, den e ju så god. Jag har lyckats kränga en till maskin, e såå glad :D lyckas jag sälja 2 till tills onsdag så får jag en gps.. hoppas hoppas.. får jag in 125 namn så får jag bensincheck på 300 ha det guld å tänk på det där med saften B-O

junhe sa...

ellenors hörna...
ska nog ta dig på orden angående bladen... det finns mycket av dem, så varför inte göra ngt positivt av det. kram och lycka till "pluttan"

junhe sa...

mia...
tack för kommentaren, passade på att kika in i din blogg oxå & där fanns mycket mysigt vill jag lova (får jag länka dig?)

Stina sa...

Kanelpanna där. Städar mitt i natten. Tokfia! Puss

junhe sa...

Hemma på landet..
när ska man annars ha tid när all ledig tid går åt till inredning? Förresten, jag har försökt skapa "etikett" som du sa, men det går inte. Du får komma hit och visa!

ellenors hörna sa...

det tycker jag att du ska göra, du har väl receptet eller har jag inte gett dig det kanske :P

junhe sa...

ellenors hörna

stämmer sis, men jag har fått ett nytt sedu, som jag ska pröva oxå