tisdag 28 augusti 2007

Utmaning


Godmorgon allihopa!

Jag har fått en utmaning... att svara på nedanstående frågor.


Nämn något som gjorde dig glad igår: Att min man hade gjort mat till jag kom hem (hade personalmöte och kom hem strax före åtta, trött som en gnu)


Vad gjorde du 08:00 imorse: SOV (gick upp först 08:30, då klockan ringde)


Vad har du druckit idag: En kopp the


Vad var det senaste du åt: Maten min man gjorde igår (jag är ju ingen frukost människa)


Vad är ditt senaste inköp: Lite saker från en loppis


Vad är det för väder hos dig nu: Näst intill orkan vindar och mulet :(


Godaste glassen: Piggelin (allt annat innehåller ju mjölk)


Drömmer du mardrömmar: Ja, tyvärr


Trivs du med ditt jobb: Kan inte ha det bättre, men det tar mycket kraft och tid


Favoritkläder: Jeans och topp


Favoritlåt: MÅNGA!!! Just nu Roger Whittaker´s River lady


Vad ska du göra härnäst: Vet inte om jag skall måla eller åka till stan


Vad gör dig glad just nu: Att ha en ledig dag


Höger eller vänsterhänt: Både och, men jag skriver bättre med höger :)


Humör just nu: Svänger


Favoritgodis: Alltid salt lakrits


Kläder just nu: Jeans och en huvtröja (är ju kallt nu)


Höstplaner: Fjällvandring och en tripp till Skåne


Hur många kuddar sover du med: Varierar


Spelar du något instrument: Nej, en skrikande katt låter bättre (spelade fiol i 6:e klass)


Morgon eller nattmänniska: Nattmänniska


Vad är viktigast för dig just nu: Att jag och de i min närhet får vara friska


Snarkar du: Nej, men min man gör det


Är du kittlig: Ja, men jag avslöjar inte vart


Äckligaste insekt: De som förstör min sinnesro (8-benade odjur)


Skickar utmaningen vidare till: ellenors krypin, hemma på landet, men också till;
nina, bea, mirjam och "ior" (tyvärr inga bloggare men grymt trevliga)


Min man kom hem med ett fynd igår; en gammal våg =)

Ha en bra dag allihop. KRAM

5 kommentarer:

Stina sa...

Tokfia!

Tack för kakan. Den är slut.*s*

Puss

junhe sa...

hemma på landet...

hoppas du blötte upp den ordentligt... inte bra för tänderna att tugga på en sten vet du...

Eva Agnes sa...

Hej min vän. Kul att läsa om dig och dina egenheter. Visst lär man känna människan bakom bloggen lite bättre när man talat om sådana här saker,
Kramar Eva Agnes

♥ Pia... sa...

hej..tack för gulligkommentar:9 så mycket roligt u gjort..tänk vad lite(läs mycket:) vit färg kan göra för under...såg dina målade alster och måste säga att det blir en enorm skillnad...ha en trevlig fortsättning på lill-lördagskvällen..PIA

Anonym sa...

Jag gillar inte heller 8-beniga varelser.. men jag har lärt mig att leva med dem, det måste jag, de är ju överallt juh!
Däremot gillar jag 4-benta djur med borst... :-)
/A