fredag 31 augusti 2007

Fredag igen =)

Ja, då har ytterliggare en vecka gått... och äntligen är det fredag. Fredagarna är speciella, för trots att man trivs på jobbet, ser man (iallafall jag) fram emot fredagarna. Vi har som tradition hemma att göra något mysig tillsammans. Ofta gör vi något gott att äta (ofta varmrätt och dessert), går på bio eller åker bort någonstans. (Det spelar ingen roll vad vi gör, grejen är att vi gör det tillsammans). Ikväll är vi så trötta båda två och jag var inte hungrig, så min man åt sill och potatis och jag förberede en efterrätt; FRESTA TIRAMISU
Receptet finns bak på FRESTAS Chokladmousse med chrisp
(Den kommer att avnjutas om ca. 15 minuter, tillsammans med kaffe och en film)


Jag har tidigare pratat om vår "hall" på övervåningen (används som extra sovplats och ofta som avställningsplats), hur som helst fick även "hallen" en skvätt färg och nu ser det mycket ljusare och trevligare ut!


FÖRE




Imorgon får ni se hur det blev... man ska inte visa allt på en gång :D

Ha en bra kväll allihop! KRAM

15 kommentarer:

Nygammalt sa...

Mmmm så gott! Ni gör verkligen rätt i att mysa ihop efter en lång arbetsvecka. Viktigt att man har sånt tillsammans, pratar ju av egen erfarenhet ;(
ja, visst är bilderna fina?! verkligen harmoniska. Trevlig helg! Kram

Solsjö - Under en vind sa...

Såg gott ut, smakade det lika gott som det såg ut?? Blir spännande att se efter-bilderna! Kram!

junhe sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
junhe sa...

uppe på vinden...

"frestelsen" smakade mer choklad än jag trodde... det blev lite för mycket. "efter" bilderna kommer upp nu i eftermiddag.

junhe sa...

nygammalt...

tack detsamma =)

Stina sa...

DU, nu säger jag bara:
PANG, på rödbetan bara!
Puss


Tack, för en trevlig dag på motorvägar och annat. Puss

junhe sa...

hemma på landet...

tack för att du finns, alla som inte håller med mig kan dra dit det växer peppar =)

Stina sa...

Ja, jag finns...och du med. Puss

Stina sa...

Puss. Ja, ordspråket ja...Just det!

Kom hit när du vill! Kråkjohanna...
Love You!

Eva Agnes sa...

Smaskig efterrätt. Tiramisu har jag bara ätit hemma hos folk i England. Aldrig gjort själv. Ska nog pröva det nästa gång jag ska ha gäster.
Och nu är jag så spänd på hur det blir i det rum som du målat....
Kramar Eva Agnes

Beas sa...

Och där fick du en ny besökare att vilja komma tillbaka.

Ska bli spännande att se "efter"bilderna. :-)

junhe sa...

hemma på landet...

jag vet rödsopp...jag tänkte på dig idag, men jag orkade inte, var helt SLUT. men vi ses (det brukar inte dröja så länge =)

Skatan sa...

Oj, det ser gott ut som attan! Mmmm...


Nej du, angående bilderna: det verkar vara något fel i mallen. Någonting som blogspot-snubbarna borde åtgärda illa kvickte. En nybörjartabbe, enligt min mening. Av utvecklarna alltså.

Sov gott!

Stina sa...

Vad bra. Så är det, vet du. När de väl får se resultatet...

Kram ärtsoppa!

Nina sa...

så spännande det ska bli med efterbilder ...och fredagar är alltid fredagar även att jag jobbar på lördagar ...vi försöker så gott det går också har det lite mysigt just på fredagar...

kram