onsdag 1 augusti 2007

En händig man

Ja, det är inte bara Per Gessle som kan skryta med det, jag har oxå en... händig man alltså. När vi skulle fixa utealtanen blev det för dyrt att köpa bräder så han sågade till bräder (rivningsvirke) och fixade ett snyggt mönster.



På hösten när ved ska in i källaren använder vi "räven" till hjälp.


I ett litet hus som vårt har vi dålig förvaring så då blev detta "skåp" perfekt! (Innehåller även barskåp). Skåpet ska målas vitt, jag har äntligen fått tillstånd av min man. JIPPEY!!!


Härligt med en plats vid sjön, här sitter vi ofta och myser med en kopp kaffe

Skönt att kunna sitta när man tar på sig skorna. Förvaringslådorna är ett extra plus.


Som sagt... det är trevligt med en händig man. Nu när fönstren snart är färdiga letar jag nya projekt... faktum är att jag hittade ett nytt gammalt fint fönster på logen...det är mitt nästa projekt förutom att måla förvarings skåpet i vardagsrummet. Kram på er :D

7 kommentarer:

♥Linda♥ sa...

Men halloj!!!
Tack för att du tittatde in och kometerade inne hos mig! Nu fick jag ju samtidigt möjlighet att titta in hos dig...
Vad fint du bor och grattis till din händiga man. Kul att kunna göra så mycket själva... Min man han kan minsann han oxå men det tar lite tiiid bara...*fniss*
En annan vill ju gärna att projekt man drar igång ska vara klara "igår"...
Hit kommer jag gärna tillbaka och du är varmt välkommen tillbaka till mig!
Kram Linda

junhe sa...

Tack detsamma, och jag håller verkligen med dig angående "projekt tiden". Jag kommer naturligtvis och hälsar på fler gånger, tack gulliga du :)

My Lovely Home sa...

Hej kul att du kikade in hos mig=) visst är det bra med händiga män som kan bygga altaner=)

Stina sa...

Har du lurat honom igen?
Puss

junhe sa...

anders är som andra män... de behöver lång betänketid när det gäller förändringar.

ellenors hörna sa...

ojojojjo vad vi är igång..
jag har fått 1 maskin såld.. e sååå happy happy... har tre demos kvar nu så när jag kommer till dig så hoppas jag att jag är varm i kläderna så jag kan sälja en massa där uppe ;) kram kram, får försöka vara ute lite mera så att du ser att jag lever. STOR kram till er 2

junhe sa...

Kul att höra från dig sis... trodde du var ute och simmade :D