måndag 13 augusti 2007

En paus i solen

Idag kände jag för att ge mig själv lite kvalitets tid, ja lite paus i allt målande, pysslande och uppassande. Efter jobbet blev det alltså en tur ut på trappan med ett par tidningar (inredning, vad annars) och en kopp the ( i värmen... ja, det var jättegott). Satt gott och väl en timme innan jag kände att det var dags att fortsätta mitt målarprojekt (solen stekte mig i nacken... det började lukta bacon *fniss*).


När man inte har gröna fingrar som jag, och ändå vill ha lite ögongodis ute, går man till affären och köper sig lite snittblommor. Tillsammans med svärmors ljusrosa blomster (vet inte vad de heter) och lite björk kvistar, blev det något att vila ögonen på.


Mitt pyssel: shabby chic hjärta (frans modell)


HA EN BRA DAG ALLIHOP :D



13 kommentarer:

Stina sa...

Bacon ja...Det luktar hit...:-)

junhe sa...

hemma på landet

jag kommer om du står för bönorna

Stina sa...

Nää, inget sånt fisande här inte....

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken mysig bukett i stöveln!! Men vilket fint hjärta, gör du också såna nu!? Å ja, visst är det mysigt med lite tidningar i solen... det är livet! Mari.

Stina sa...

Ja, hon är en liten härmapa. Men det får hon vara eftersom hon är min bacon-vän. Puss

ellenors hörna sa...

vad fint du gör.. håller på dagarna i ända, kan du inte komma hit å hjälpa mig (mer än du redan gjort alltså) hihi..

Camillas Drömmar sa...

Du är jätte välkommen till min butik när jag öppnar!!
Nu ska jag titta vidare på din blogg..hejsvejs!

junhe sa...

ellenors hörna

klart jag kan, så fort det kommer en skriftlig inbjudan i 3 exemplar tillsammans med ägarinnan så kommer jag & hälsar på. ha det gott, igelkott :)

Stina sa...

Ja, du kråkfot. Ska vi ta våran bil eller? Vilken tid?...i så fall...

Stina sa...

Om vi kommer 10.
Våran bil drar mindre...Haha...

junhe sa...

hemma på landet

det blir bra, då hinner jag måla klart!

Stina sa...

När ska du upp och måla? Knäppis.

ellenors hörna sa...

jasså det ska vara på det viset, din lilla räka!!! Hehe, jag kommer personligen se till att du får dom i näven :D
Jag ska försöka passa in en helg tänkte jag som e den bästa naturligtvis, tror han bättrar på sig när han får sin medicin sååå. Ska du osså dra i mej med detta målandet, lillis gör det med.. Får se vem jag kommer först till. Ha det toppen sockertopp